zaterdag 22 september 2012

Mi casa podria ser tu casa

Een korte foto-tour door het huis van Collega R.

Lieve Collega's,

Deze week laat ik jullie mijn huis zien. Ik woon hier nu vier jaar samen met mijn vriend Benjamin. Eerlijk is eerlijk; het staat wat vol. Maar... het is heerlijk wonen hier.
Misschien inspireert mijn huis je wel, of denk je juist: zo dus niet! Hoe dan ook, binnenkijken bij een ander is altijd leuk. Dus enjoy!

Kampweg 52, Doorn

















Ons appartement zit in een vrijstaand pand boven de winkel 'Niki kleding & kadoos. Deze winkel is open van dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.30 uur en zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur. Ik heb zelf nog een tijdje als invalkracht in de winkel gewerkt. Het is er altijd een gezellige bedoeling en ze schenken lekkere koffie. We hebben altijd een terras voor ons huis. Wat wil je nog meer?!
De kampweg is een winkelstraat. Schuin tegenover ons zit De Echte Bakker. Geregeld wordt ik wakker met de geur van vers brood die door ons slaapkamerraam naar binnen stroomt. De Albert Heyn, C1000, Hema, Kruidvat, Etos, Readshop en allerlei andere kleinere leuke winkeltjes zitten op loopafstand. Het beste van in Doorn wonen is nog wel het alles omringende bos. Doorn is gevestigd op de Utrechtse Heuvelrug en je loopt aan alle kanten zo het prachtige bos is met een heleboel verschillende wandelroutes. Zelfs ik heb ze nog niet allemaal gelopen!

Kom binnen! 


Via onze voordeur kom je in een smalle hal. Links zit de ingang naar de winkel voor het personeel en rechts de keuken die we delen met de winkel. Niki, de eigenares tevens mijn (aangetrouwde) tante en onze 'huisbaas' gebruikt de keuken om brood te smeren en de afwas te doen. Ze heeft één kastje in gebruik; de rest is voor ons eigen gebruik. Vanuit de keuken kijk je op onze redelijk grote binnenplaats/tuin waar de door Benjamin gemaakte tuinset staat.


Huiskamer

In de hal zit ook de trap naar boven. De trap komt uit op een overloop waar we onze kapstok hebben hangen. Aan de voorkant van het huis zit onze woonkamer. Dit waren eerst twee kamers maar wij hebben de muur er tussenuit gehaald toen we hier kwamen wonen zodat we nu een grote woonkamer van 30 vierkante meter hebben. Ondanks een aantal schuine muren is het een lichte en ruime kamer. De vork-pilaar in het midden van de kamer hebben we zelf ingebouwd ter ondersteuning. Ik vind het een leuk accent in onze woning. (Hij staat helaas niet op de foto!)









Badkamer 

Onze badkamer vinden we super de luxe! Hij is ruim en heeft een ligbad en aparte douchecabine! En natuurlijk een wastafel en toilet. De tegels zijn erg wit. Om het wat gezelliger te maken hebben we de muren een warme beige kleur gegeven. Het is hierdoor een prettige ruimte geworden.





Hal 

Tussen de woonkamer en slaapkamer zit een smalle hal. Uitgaande van onderstaande foto zit buiten beeld achter de woonkamer, links de badkamer en rechts de overloop met trap naar beneden. Op de foto zie je rechts een deur naar het 'washok'. Hier staat onze wasmachine, hangt de CV-ketel en hebben we twee rekken gebouwd waarin onze kerstversiering, campeerspullen e.d. staan. Ook heeft de winkel hier wat opslagruimte. Voor in de hal zit de deur naar de slaapkamer.



Slaapkamer


Onze slaapkamer heb ik nog niet zo lang geleden geschilderd in de kleur Idylle. Ik vind blauw een mooie kleur voor een slaapkamer annex studeerkamer. Het geeft rust en ruimte.  Achter onze iMAc schrijf ik mijn deel van de C&C blogberichten, werk ik aan mijn opleiding of baan en doe ik mijn administratie.
De rest van het huis ademt groen. De gang in de muur en de schuinewand-kasten zijn in de kleur Continu geschilderd, het wit op de rest van de muren heeft de naam Diamant. Dat laatste zit ook, in hoogglans, op alle kozijnen en deuren. Alle kleuren zijn van de verflijn Histor. De combinatie van groen en blauw geven een vredig gevoel.




Dankjewel voor het bekijken van deze korte tour door onze woning. Ik had de tour nog interessanter en mooier kunnen maken door detailfoto's te maken. Dergelijke foto's hadden jullie een betere indruk gegeven van mijn leven in dit appartement. Ik heb dit echter niet gedaan en me bewust aan een soort 'Funda -stijl' gehouden. Want..... mi casa podria ser tu casa 
 Jij kan hier wonen!!

Ben en ik hebben afgelopen woensdag een koopakte getekend voor een ander huis in Doorn (ons eerste koophuis!!).  Als alles goed verloopt, verhuizen we per 1 december a.s. en komt ons huidige appartement dus vrij. Wij hebben hier met ontzettend veel plezier gewoond en vinden het eigenlijk ergens best een beetje jammer om weg te gaan. Graag zouden wij iemand anders heel blij willen maken met deze woning. Dus bij deze een voorzet.
Heb je interesse? Wil je misschien eens binnenkijken? Dat kan!  Je kunt dan mailen naar nikidemeijer@gmail.com. Als je komt kijken en ik ben thuis zorg ik dat de thee klaar staat!

De huur van de woning is 800 euro inclusief gas, water en licht. Per jaar betalen wij nog zo'n 120 euro belasting aan Rijkswaterstaat.

Misschien tot snel aan onze eettafel!

XO Collega R.

1 opmerking:

Elke zei

waauw, wat een gezellige sfeer hebben jullie in je huis! pas wel op voor :boktor dit zou echt zonde zijn!