dinsdag 10 juli 2012

Heb jij alles al gezien?

Low budget vakantietip #4
Bezoek je eigen woonplaats!
(of een dorpje ernaast)
Kosten: tussen de 0 en ... euro (afhankelijk van wat je kiest en wat je budget is!)

Een tijdje terug bezocht ik het kleine VVV-kantoortje naast de brug bij mij om de hoek. Ze hadden daar allerlei wandeltochten in en rond mijn woonplaats. Ik zocht een leuke uit en voor 2 of 3 euro had ik een schattig klein boekje met de route en achtergrondinformatie van alles wat ik kon zien onderweg.
Op 1e Pinksterdag ben ik deze tocht gaan lopen met mijn vader. En wat was dat leuk!
Wat een prachtige omgeving zo vlak buiten mijn eigen woonplaats! De wandeltocht ging langs zoveel moois en dwars door stukken weiland. (zie afbeelding)

Het was echt een geslaagde dag.
Voor onderweg had ik mijn rugtas gevuld met allerlei lekkers voor een uitgebreide picknick en zochten we een gezellig plekje op om even uitgebreid te genieten van het eten en de omgeving.

Klik om de afbeelding groter te zien!
Het was een tocht van 12 km., maar we hadden absoluut geen haast.
We hebben dan ook uren over de hele tocht gedaan en namen daarmee alle tijd om rond te kijken en regelmatig even stil te staan.


VVV
Weet jij eigenlijk ècht wat er allemaal in en rond jouw woonplaats te doen en te zien is? Waarschijnlijk heb je wel een aardige indruk van wat er zoal te beleven is, maar weet je alles? Waarschijnlijk niet. Bezoek eens het plaatselijke VVV-kantoor of kijk op de website. Het zal je verbazen wat er te doen is! En vaak zitten daar hele leuke, low budget (!) dingen tussen, zoals bijvoorbeeld zo'n wandelroute die ik met mijn vader liep.

Het is dinsdag Collega....heb jij vandaag niet heel even de tijd om langs het VVV-kantoor te gaan om iets leuks te zoeken voor een komende vakantie-dag?

Een toeristische groet!
Collega N.

Geen opmerkingen: