zaterdag 12 november 2011

D.I.Y. Show-koffer

Goedemorgen collega's,

De PowerPoint is passé; tegenwoordig moet je met meer komen om mensen nog te boeien bij een presentatie. Technische wondertjes zoals de I-pad spelen hier handig op in. Toegegeven; ze trekken zeker de aandacht. Maar wat mensen door alle eeuwen heen meer boeit dan effecten en mooie plaatjes is authenticiteit. Daarom houd ik graag presentaties aan de hand van een verhaal. Of probeer ik een bepaalde sfeer neer te zetten door in een rol te duiken. Op deze manier probeer ik mijn luisteraars een beleving mee te geven en te boeien.
Maar soms wil je even niet hoeven praten; of heb je met te veel mensen te maken en kun je niet iedereen tegelijk bereiken. Hoe kun je dan toch de aandacht trekken op authentieke wijze? Dat zal ik laten zien!

Het geval is dat ik een koffertje heb gekregen. Het koffertje is van de oma van mijn vriend geweest en heeft heel wat jaren dienst gedaan als een knalgroene opslag voor cassettebandjes. Ik MOEST iets met dit koffertje. Het ding bleef maar mijn aandacht trekken. Dat gaf me inspiratie: het zou worden wat het al was: een aandachttrekker. Alleen dan een bruikbare!
Hieronder laat ik jullie zien hoe ik een cassettekoffertje omtoverde tot een heuse show-koffer!
Ik ben erg blij met het resultaat en het was leuk en makkelijk om te doen!


Mijn D.I.Y. Show-koffer





4 inrichtingen voor mijn show-koffer
Reclame - Koffer




Warm onthaal


Boekpresentatie
Zet je koffer!


Geïnspireerd? Maak je eigen showkoffer!

Wat heb je nodig?
  • Een koffer(tje). Maar een kistje of doos kan natuurlijk ook!
  • Acrylverf
  • Schoolbordenverf
  • Tape
  • Schaar
  • Alleslijm
  • Leuke papiertjes
  • Al het andere freubelmateriaal wat je maar in huis hebt.
IK HEB NIETS AANGESCHAFT! Dat maakt een D.I.Y.-project nog leuker!
Al het papiermateriaal kwat ik heb gebruikt omt uit FLOW-magazine. Overig materiaal is van de HEMA.




1)Ik koos er voor om de deksel van mijn knalgroene koffertje te versieren met behulp van acrylverf en sjablonen. (zie de eerste foto). Ook hing ik een label aan het handvat. 2) Op de binnenkant van de deksel markeerde ik met schilderstape een rechthoek en schilderde deze 2 maal in met schoolbordenverf. 3) Voor het krijtbakje pakte ik met alleslijm een smintblikje in leuk papier. 4) Voor de 'achtergrond' koos ik voor lijntjespapier en knipte het op maat.



5) Voor het lijstje van mijn schoolbord gebruikte ik verfroerstaafjes die ik rood schilderden met acrylverf en op maat knipte (!). 6) Omdat ik in mijn koffer boeken wilden presenteren en ander voorwerpen die op een verhoging moesten komen of een steun nodig zouden hebben, maakte ik van drie piepshuim blokken (verpakkingsmateriaal van een dvd-speler) en een satéprikker een draaibare steun. 7) van het middelste blok sneed ik een stukje weg zodat het kon draaien zonder de andere twee blokken daarmee van hun plaats te duwen. Ik schilderde de blokken met acrylverf en plakte alles op zijn plek. Zie hier het resultaat: de lege show-koffer!


Ik wilde mijn koffer voor meerdere doeleinden kunnen gebruiken en heb niet een bepaald thema breed uitgewerkt. Dat is natuurlijk wel een leuk idee. Echter; een kale koffer zoals hierboven kun je op veel verschillende manieren invullen met leuke spulletjes. Scroll nog maar eens omhoog en bekijk mijn vier show-koffers!

Ik hoop een aantal foto's te mogen ontvangen van de jouwe!

Knusse winter - groet
Collega R.
Alle rechten voor het ontwerp van de show-koffer zijn van de auteur van dit blog; RN de Korte.
Foto's mogen niet zonder toestemming gebruikt of gepubliceerd worden door derden.

Geen opmerkingen: