woensdag 27 maart 2013

Mooi boek cadeau doen? Maak er een leuk cadeautje van!

Beste collega's,

Aansluitend op het bericht van collega N., een inpak-tip voor al die mooie boekenweek-boeken die we elkaar nu cadeau doen!

Wanneer ik naar een verjaardag ga, koop ik altijd een kaart bij het cadeautje wat ik geef.
Natuurlijk zoek ik dan een mooie kaart uit. Sommige kaarten worden verkocht met een envelop.
De bedoeling is dat je thuis de kaart en envelop uit het plastic hoesje haalt en vervolgens de kaart geschreven en wel, in de papieren envelop stopt. Nu is het verstopt en voor niemand meer zichtbaar totdat de lezer de kaart uit zijn verstopplekje haalt.

Zonde..! 
Zo'n mooi, zorgvuldig uitgezochte kaart kan je cadeau namelijk hartstikke leuk opfleuren.
De kaart los bij het cadeau doen is niet zo heel handig. Je handschrift kan nat worden of de kaart beschadigd door het plakband waarmee je het op het cadeau plakt. Voor de ontvanger is het ook vele malen leuker om uit te pakken. Hij/zij heeft tenslotte wat te vieren en uitpakken is daar een essentiƫel onderdeel van!

Cadeau-tip:  Doe de envelop-wisseltruc!



Ik koop meestal een dubbele kaart met envelop in een plastic hoesje. (o.a. de Hema heeft er een heleboel). De beschreven kaart stop ik weer in het hoesje. Matchend pakpapiertje en frutseltje (let op de 'brei-details'!) en klaar is collega R. Het resultaat: een super leuk cadeautje.


Zeg nou zelf; met een witte envelop was dit pakje toch veel saaier geweest? 


Veel weggeef-plezier!
Collega R.

Geen opmerkingen: