vrijdag 1 februari 2013

Weg met de February Blues


Deze keer eens wat eerder dan verwacht een blog bericht van mij. De rede hiervoor: ik moest dit simpelweg even met jullie delen. Daarbij heb ik aankomend weekend een leuke opdracht voor jullie! Dit blog geldt als inleiding daarop.

 



Waarschijnlijk hoef ik niemand uit te leggen wat ik bedoel met February Blues. Het eerste kwartaal van het jaar; ik vind het een ramp! Het weer is somber, ik ben somber. Zowel de natuur als ik lijken vol ongeduld af te wachten op de periode waarin we uit deze sombere traagheid kunnen losbreken en weer kunnen groeien en bloeien. In de FB-gemoedstoestand lijkt groeien en bloeien namelijk iets wat ik:

a) niet voldoende gedaan heb;
b) voorlopig waarschijnlijk ook niet ga doen;
c) wel ernstig behoefte aan heb!

Iets wat ik wél goed kan in deze periode is klagen. Ben ik een ware ster in. De eigenschap vaker te zien wat er níet is dan wat er wél is, herinnerde me aan een eerder door mij geschreven blog Eeuwige Lente. En jawel hoor; geschreven op 14 januari 2012. Ik las het blog vluchtig door en moest tot mijn verassing het volgende concluderen:


In de tussentijd had ik wat groeien en bloeien betreft:
a) niet voldoende gedaan heb
        mijn voornemen vervult; een vaste baan met vast inkomen voor elkaar gebokst.
b) voorlopig waarschijnlijk ook niet ga doen;
        dat in begin maart in gang gezet door te reageren op een geschikte vacature
c) wel ernstig behoefte aan heb!
    tja... hier was weinig verandering in gekomen. Maar dat kon toch niet erg zijn..


Mijn voornemen was geweest meer stabiliteit in werk en inkomen te krijgen. Het lezen van mijn voornemen van vorig jaar en daarop te kunnen concluderen dat het me gelukt was deze te bereiken, gaf me een enorme boost! Hoezo stilstand? Ik had een enorme sprong voorwaarts gemaakt! Ik zette mijn tijgersprongen (als in Tijgetje uit Winny the Pooh) onder elkaar:

  • Een vaste baan als Praktijkopleider (14 uur - Hbo functie en passend bij mijn opleiding)
  • Een aanvullende opleiding Post Hbo Praktijkopleiden (op kosten van de zaak)
  • Een vaste baan als PM' er op een BSO (15 uur)
  • Een koopwoning (ik had de vaste contracten, dit jaar nog gunstig om te kopen, droomhuisje in Doorn te koop, vriend lief zette door et voilà!)
  • Een samenlevingscontract met mijn lief, wat toch wel iets zegt over de staat van je relatie.. (TOP)

Weg was de February Blues! Ik stelde gelijk een nieuw voornemen op; of eigenlijk twee:
  1. Plan de campagne voor de invulling van mijn al bestaande eigen onderneming;
  2. Werken aan het huis zonder haast en met de bedoeling er een rustige en inspirerende plek van te maken.

Ik zou mij geen Collega R. mogen noemen als ik mijn ondervindingen niet naar een leuke opdracht voor jullie vertaal. 



Nieuwsgierig? Ik ook..! 
Lees dit weekend het vervolg en doe mee!

-----------------------------

Wordt vervolgd




Geen opmerkingen: