zondag 6 januari 2013

Creatief met.... bruin inpakpapier

Beste Collega's,

Het is januari. Het is diep-triest weer. De dagen vol goede zin, heerlijkheden en gezellig brandende lichtjes zijn voorbij. Vandaag (Driekoningen) gaat alle naar sparrenboom geurende knusheid de zolder weer op en wachten we apathisch doch ongeduldig op het voorjaar.
Vandaag zag ik al katjes aan wilgen en knoppen in een rozenbottelstruik. Ik leefde op maar bedacht me toen dat dit net ontluikende jonge spul naar de spreekwoordelijke knoppen zal gaan zodra we na alle motregen en hoge temperaturen een typisch Nederlandse vorstperiode krijgen. Waarschijnlijk zo rond maart. Als je jezelf net toe staat om te geloven dat de lente nu echt komt.


Met een januaridepressie op de loer zette ik thuis een grote kop thee en keek met heimwee de kerstfoto's terug.  Zo kwam ik ook de foto tegen van ons alternatief voor een kerstboom.
Mijn zusje en haar vriend maakten deze 'boom' na wat vage
aanwijzingen van mij.
* Ze plakten kerstboomverlichting op de muur met schildertape.
* Daar overheen plakten ze naast elkaar twee gelijke stukken bruin inpakpapier.
* Ze tekenden hier een kerstboom op...
*... en versierde deze met papieren kerstversiering van de IKEA die ze vast plakten met masking tape van de HEMA.

Voila.. Superboom!

De rol bruin inpakpapier en de masking tape lagen op kleine afstand van mij en ik voelde de dringende behoefte om er iets anders leuks mee te maken.

Nu de Kerst achter ons ligt is het weer tijd voor plannen maken. Voor mij geldt dat momenteel onder andere voor het huis. Dus maakte ik een Dream House To-Do poster. Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe..


Elke geklaarde klus belandt in de prullenbak en elke nieuw bedachte klus kan erbij worden geplakt. Veel leuker dan die ienie-mienie to-do lijstjes. Hier kan je niet omheen!


Omdat ik nog wat papier over heb, ben ik op zoek gegaan naar wat nog meer mogelijk is met dit ontzettend veelzijdige en opbeurende materiaal! Eerder maakten Collega N. en ik grote boterhamzakken van dit papier waar we allemaal leuke dingen in deden voor de deelnemers van onze trainingen. Ook is het papier stevig en dus handig om mee te kaften of iets mee in te pakken. Maar voor je dat doet, kan je het  opleuken met een stempel. Wat dacht je hier van?

bron: http://www.nsmbl.nl/diy-maak-je-eigen-inpakpapier-binnen-1-minuut/


Laat het maar motregenen. Ik kom mijn januari wel door...

Collega R.

1 opmerking:

Unknown zei

hahaha! Jij oude knutselaar...