zaterdag 17 november 2012

Geluksmomenten

Zodra de wintertijd ingaat gaan we langzaam weer een beetje meer naar binnen keren. We maken het gezellig met kaarsjes en een lekker dekentje op de bank. We hebben weer eens tijd voor een filmpje of dat ene dikke boek uit de kast. Op zich heel fijn. Maar als het te lang gaat duren, en dat doet het ieder jaar altijd vinden de meeste mensen, dan worden we een beetje sikkeneurig. En omdat het een jaarlijks terugkerend 'ding' is, weten we dat die dagen waarop we echt ongeduldig worden gaan komen, en dus beginnen we nu alvast met mopperen. Maar maken we de donkere dagen daardoor niet alleen maar nog vervelender? (en nòg langer....zucht!) 
Daar moeten we nu eens een stokje voor steken! Niet?

Herinneren jullie je nog dat Collega R. een week lang haar geluksmomenten met jullie deelden? Elke dag liet zij met een foto zien waar zij die dag zo ontzettend van genoten had. Soms waren het maar hele kleine dingen, maar ze gaven haar uiteindelijk stuk voor stuk dat fijne geluksgevoel. Ze deed dit in de tijd dat dagen die steeds langer werden. Maar zou het ook niet fijn zijn om dit te doen nu de dagen juist korter worden?

Om het nú al mopperen over de donkere dagen een beetje tegen te gaan of in elk geval een beetje lichter te maken, zal ik een week lang mijn geluksmoment met jullie delen. Misschien dat ik de grootste mopperkonten en alle Collega's die de donkere dagen gewoon toch een beetje moeilijk vinden daar een beetje mee op kan fleuren. Of zelfs aan kan steken...want net als de vorige keer, zijn jullie weer van harte welkom om jullie geluksmomenten met ons te delen. Dat kun je doen via de Facebookpagina maar ook door simpel een berichtje achter te laten tijdens de komende (geluks)dagen!

-----

Morgen laat ik jullie mijn eerste geluksmoment zien. Maar dat betekent niet dat ik vandaag geen geluksmoment zal beleven..... Stiekem weet ik al wat dat zal zijn; want zoals ieder jaar zal ik om 12:00 uur voor de kijkbuis zitten en kinderlijk genieten van de intocht van Sinterklaas. Want geloof het of niet...ik kan daar nog ieder jaar enorm gelukkig van worden!


Een gelukkige groet (ook aan onze Sint!),
Collega N.

Geen opmerkingen: