dinsdag 20 december 2011

AdventsCollega:

Evelien Martens 
Lees '
de krabbels van Lien, over makkelijke en moeilijke dingen' op Lievelien.

Theater is waar mijn leven om draait. Als klein kind plunderde ik met enige regelmaat de verkleedkist. Om vervolgens allerlei optredens in onze huiskamer weg te geven voor familie en/of vrienden.
Hele andere werelden kon ik hiermee creeren.

Nu, zo'n slordige 22 jaar later ben ik bezig met die grote passie. Ik volg een acteeropleiding en kan bezig zijn met hetgeen waar ik zoveel van houd. Om me heen altijd dankbare situaties die ik om kan zetten naar theater(teksten).
Buiten dat er natuurlijk een aantal actrices als een grote inspiratiebron dienen (zoals Anneke Blok & Annet Malherbe) zie ik ook alledaagse situaties als een onuitputtelijke bron.

Ik kijk om me heen. Vang gesprekken (of flarden er van) op. Schrijf of probeer het te visualiseren. Waarom, en vooral voor wie, heeft die jongen de bloemen in zijn hand mee genomen? Wat is de verhouding tussen deze twee mensen? Waar gaan ze naar toe? En wat gaan ze doen?
Kortom. 
Sta eens wat vaker stil. Kijk dan om je heen, want er is zoveel moois te zien!

Shakespeare zei ooit: 
All the world's a stage, 
And all the men and women merely players; 
They have their exits and their entrances.

Geen opmerkingen: