vrijdag 9 december 2011

AdventsCollega:

Kim van der Wissel


Mijn inspiratie haal ik uit mensen. 
Mensen van alle soorten, maten, leeftijden en afkomsten. 

In mijn werk als maatschappelijk werker krijg ik met al die verschillende mensen te maken en dan zie je dat problemen iedereen overkomen. In die problemen gaan mensen terug naar de kern in hun binnenste en hebben ze eigenlijk allemaal hetzelfde nodig. Erkenning, gezien worden, er mogen zijn, gehoord worden, bestaansrecht voelen, betrokkenheid ervaren dus kortom: contact maken.
Als je contact maakt met mensen, écht contact, dan is daar heel veel inspiratie te vinden. Het houdt je een spiegel voor, het leert je wijze lessen over het leven, het geeft je nieuwe ideeën en het vult vooral met een groot geluksgevoel. En dat geluk, dat is dan weer de grootste inspiratie om meer contact te maken.

Dat is mijn cirkel van inspiratie.

1 opmerking:

Meganlee zei

Mooi!