zondag 24 februari 2013

Lekker bladeren, dromen en dan DOEN!

Lieve collega's,

Helaas heb ik een week ziek op bed gelegen en hierom het bloggen even links laten liggen. Wat ik wel veel heb gedaan toen ik weer rechtop kon zitten, is bladeren. Bladeren in magazines.
Ik ben geen glossy liefhebber. Ik koop ook nooit tijdschriften voor mijzelf. Ik lees 5 tijdschriften waar ik al geruime tijd een abonnement op heb of die op een andere manier op mijn eettafel belanden en dat zijn The Flow, Tuin&Co, Eigen Huis Magazine, De Allerhande en Volkskrant Magazine.

Het is logisch om te denken dat de magazines die iemand leest iets zeggen over een persoon. Mijn eerste uitleg bij bovenstaand rijtje zou zijn:  Een ietwat dromerig links geëngageerd huis-, tuin- en keukentype die graag leest en denkt over D.I.Y. projecten maar er maar weinig aan toekomt omdat ze altijd denkt dat er eerst meer belangrijke dingen gedaan moeten worden.
Ok; dat laatste kan je misschien niet direct afleiden van mijn tijdschriftenkeuze maar het valt wel op dat elk blad iets te maken heeft met dromen en doen. Dromen van de perfecte tuin, het perfect onderhouden huis en de mooiste gerechten. Dromen van een mindfull bestaan en een baan waar ik het liefst constant FLOW beleef en daarnaast op de hoogte blijven van het nieuws in de wereld en daar ook een mening over hebben. (Ik lees ook elke dag de Volkskrant maar lang niet zo uitgebreid als het magazine!)

Nu kon ik in elk blad wel iets vinden wat ik ook graag zou doen. En dat zal ik hieronder met jullie delen. Of ik het ook ga doen, dat zal de tijd leren. Zo ja; dan zal ik het met jullie delen. Voor nu alvast de aanzet tot doen: dat het jullie maar mag inspireren!!

Tuin & Co | The pothole gardener

In de Tuin&Co stond de volgende link: http://thepotholegardener.com
Een blog vol berichten en foto's over guerrilla gardening in Londen. Echt Engels met plastik diertjes enzo maar heel lief en zeker een inspirerend blog met foto's en filmpjes. 
Doen: Ik wil heel graag een dergelijk project met mijn mijn kinderen op de buitenschoolse opvang gaan doen van het voorjaar!

Volkskrant Magazine | Gratis college's

Ok. Ik speel een beetje vals bij deze want het item wat ik met jullie wil delen stond in de krant en niet in het magazine. Er is een nieuwe trend op internet. Steeds meer universiteiten komen met GRATIS cursussen die je kan volgen en waarvoor je een heus certificaat kan krijgen. Je schrijft je in op één van de sites en volgt de aangeboden college-filmpjes, leest de aangeboden lesstof en maakt de aangeboden opdrachten. En dit doe je allemaal op je eigen tempo zonder verplichtingen.
Voor studies kun je o.a. kijken op https://www.udacity.com en https://www.edx.org
Doen: Ik ben blij te kunnen meedelen dat ik me al heb opgegeven voor een studie. Aan HARVARD. Jaja! Vanaf 13 maart volg ik colleges over The Ancient Greek Hero. Gewoon omdat het me leuk lijkt! (...en omdat er straks een Harvard certificaat aan mijn muur prijkt natuurlijk).

Allerhande | Cherry Pie

De Allerhande vind ik een heel fijn blad. Ik kook graag en het liefst uit kookboeken. Maar ik moet zeggen dat de Allerhande vaak heel lekkere recepten heeft. Fijn is dat je zeker weet dat je alle ingrediënten kan krijgen bij de AH. Meestal verander ik wel het één en ander aan de recepten. Ik pas ze aan op wat ik al in huis heb en ik kook sowieso altijd voor vier. Want die AH-4-personen porties eten wij thuis altijd met z'n tweetjes weg. En ik heb me laten vertellen dat dit voor meer mensen geldt.
De laatste Allerhande is geïnspireerd door Amerika. Met o.a. hele lekkere pie's!
Doen: De cherry pie met vanille crumble maken. De boodschappen heb ik al in huis..
Ik denk dat dit wel eens één van mijn nieuwe favorieten kan worden om te maken als er visite komt.

Eigen Huis | Maak een plan

Sinds 1e kerstdag wonen mijn lief en ik in ons koophuis. Het is geen nieuw huis. Verre van dat. Het is een huis uit 1915. En ja; er moet héél veel aan opgeknapt worden. Laatst hebben we een nieuwe voordeur en kozijnen voor de woonkamer en hal uitgekozen. Dat zat wel even anders ogen als die erin zitten. Maar dan nog; er moet héél veel gebeuren.
Ik houd me vooral bezig met regelwerk maar wil ook aan kleine klusjes beginnen. Nu heb ik een plan in mijn hoofd maar niet (meer) op papier. Om één of andere reden roepen plannen op papier frustraties op bij mijn lief. En aangezien we dit samen doen is dat niet zo wenselijk. Maar plannen in het luchtledige roepen frustraties op bij mij. Dus once again... niet zo wenselijk.
Doen: Een geheim plan op papier maken voor mijzelf. En dan af en toe iets in het luchtledige ophangen om met mijn lief te starten en af te maken.

Flow | Webshop

Oooh.. The Flow. Ik heb een liefdesrelatie met dit blad. Ze maakt me elke twee manden zó blij! Maar ik kan er ook een beetje sip van worden. Want voor Feel connected heb ik meestal te weinig uithoudingsvermogen en voor Spoil Yourself  te weinig geld. Live Mindfully vind ik een mooi streven maar soms wil ik gewoon even doen en me niet afvragen waarom? en simplify your life blijkt lang zo simpel niet. Toch; zo'n blad boordevol TO DO's (er zit geregeld een boekje voor to do's en don'ts in) heeft ook een aantrekkelijk to do voor mij.
Doen: WEBSHOPPEN AHAAA!! Nu nog even via Pinterest een verlanglijstje maken maar oh wat staan er toch een hoop leuke spullen te koop op internet. En omdat ik niet van winkelen hou kan ik me uren zoet houden met dromen van mooi meubilair en accessoires voor het huis. Ik spaar momenteel voor deze (zie figuur).
Doen: kopen!



Lieve groeten,
Collega R.

Geen opmerkingen: